Wat voor type opdrachten zijn resistent voor (generatieve) AI?

Er is binnen het onderwijs veel onrust als het gaat om het gebruik van schrijfopdrachten voor het beoordelen van lerenden. Lerenden kunnen namelijk dankzij generatieve AI-toepassingen opdrachten laten maken. Je beoordeling wordt dan niet valide. Hoe kun je je opdrachten aanpassen zodat deze ‘resistent’ worden voor ‘generatieve AI’? This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe een ‘evidence-informed’ onderwijsaanpak kan leiden tot betere leerprestaties

De implementatie van een wetenschappelijk onderbouwde aanpak van het onderwijs in een Amerikaans schooldistrict heeft volgens Holly Korbey geleid tot opmerkelijke verbeteringen in leerresultaten en een verkleining van prestatieverschillen tussen lerenden. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

YouTube video’s en audiobestanden samenvatten en analyseren met Google Notebook LM

Google NotebookLM is naar mijn mening één van de meest innovatieve en interessante generatieve AI-applicaties van dit moment. Sinds kort kun je met behulp van Google NotebookLM ook YouTube video’s en audiobestanden samenvatten. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Lerenden weten vaak niet wanneer zij AI kunnen gebruiken

De meeste lerenden weten niet wanneer ze AI mogen gebruiken voor hun studie. Dit blijkt uit een recent onderzoek van Inside Higher Ed onder ruim 5000 studenten in de Verenigde Staten. Slechts 31% van de ondervraagden weet wanneer AI-gebruik gepast is, voornamelijk dankzij richtlijnen van docenten. This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Noodzakelijke bekwaamheden als gevolg van grootschalige adoptie van AI

De toenemende adoptie van AI heeft gevolgen voor arbeid, en daarmee ook voor bekwaamheden van werknemers. Er zal daarbij in toenemende mate sprake zijn van een wisselwerking aan interacties tussen mensen en AI-toepassingen. Fawzi BenMessaoud heeft een model voor bekwaamheden voor een ‘AI-gedreven’ wereld ontwikkeld, met forse gevolgen voor het

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder