Conclusies uit twee papers over AI tutoring

Recent onderzoek laat zien dat tutoring met behulp van AI het leerproces aanzienlijk kan versnellen. Twee studies, uitgevoerd aan Harvard University en IU International University of Applied Sciences, concluderen dat lerenden met AI-ondersteuning meer leren in minder tijd. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Navigeren door de Odyssee van leertechnologie (de jaren 2010-2024)

Tijdens de dertigste editie van Online Educa mag ik dit jaar samen met Gilly Salmon en een aantal moderatoren (waaronder Abboy Verkuilen en Dimitri van Dillen) een afsluitende sessie -met de titel The Trend is Your Friend– verzorgen. Daarin blikken we terug op dertig jaar ‘leertechnologie’, om vervolgens vooruit te

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Strategische samenwerking Cornerstone OnDemand en Meta op het gebied van AI en immersief leren

Cornerstone OnDemand Inc. heeft een strategische samenwerking aangekondigd met Meta op het gebied van immersief leren en extended reality (XR), ondersteund door AI. Het is de bedoeling om de innovaties van Meta op het gebied van AI en XR te integreren binnen oplossingen van ‘Cornerstone’. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Dertig jaar Online Educa: een terugblik op de edities 2011 en 2012

Dit jaar vindt voor de dertigste keer de Online Educa in Berlijn plaats. Ik kom er sinds 2003 en mag dit jaar samen met onder meer Gilly Salmon een afsluitende sessie -met de titel The Trend is Your Friend– verzorgen waarin we terugblikken op dertig jaar ‘leertechnologie’, om vervolgens vooruit

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Geeft generatieve AI een impuls aan het concept van de flipped classroom?

Het concept van de ‘flipped classroom’ bestaat inmiddels meer dan vijftien jaar. Je hoort er niet meer zo veel over. Wat niet wil zeggen dat dit concept niet meer wordt toegepast. De opkomst van generatieve AI zou weleens een nieuwe impuls kunnen geven aan dit concept. This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Dwingt generatieve AI herziening van onderwijsontwerp en beoordelen af?

Er verschijnen nog steeds zeer veel publicaties over de mogelijke gevolgen van generatieve AI voor leren, opleiden en onderwijs. In deze bijdrage vat ik twee recente publicaties samen die betrekking hebben op het ontwerpen van onderwijs en opleiden, en op de wijze waarop lerenden worden beoordeeld. This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Trends op het gebied van leren met behulp van digitale technologie beschrijven

Tijdens de dertigste editie van Online Educa mag ik dit jaar samen met Gilly Salmon en een aantal moderatoren (waaronder Abboy Verkuilen en Dimitri van Dillen) een afsluitende sessie -met de titel The Trend is Your Friend– verzorgen. Daarin blikken we terug op dertig jaar ‘leertechnologie’, om vervolgens vooruit te

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder