Wat jongeren belangrijke vaardigheden van de 21ste eeuw vinden (#in)

Kennisnet is onlangs een interessant initiatief gestart dat ik van een afstand (en op termijn hopelijk van dichterbij) volg. In co-creatie met jongeren brengen zij namelijk de 21st century skills in kaart, inclusief de betekenis daarvan voor het onderwijs. En wat denk je dat tijdens de eerste bijeenkomst als belangrijke

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Sloop de Chinese Muur tussen leren en werken van docenten (#in)

Onderstaande column is vandaag verschenen op de Onderwijsinnovatieblog. De belangrijkste succesfactor bij onderwijsinnovatie is de docent. Wil je leren op een andere manier, en met ICT, vorm geven dan zul je medewerkers daartoe in staat moeten stellen. Door faciliteiten ter beschikking te stellen, en vooral door te investeren in het

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Doe mee aan een Europese benchmark studie naar corporate e-learning (#in #OEB11)

Ik ontving gisteren de volgende oproep van de organisatie van de Online Educa Berlijn en Towards Maturity (die vaak goede rapporten over e-learning publiceren). Het zou mooi zijn als de respons vanuit Nederland en Vlaanderen ook groot is. New European benchmark study on corporate learning approaches  ************************************************** Online Educa Berlin

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Versterk transfer formeel leren met informeel leren (#in)

Lessons Learned bekritiseert de gebrekkige effectiviteit van trainingen en cursussen. Veel van wat tijdens trainingen en cursussen wordt geleerd, wordt niet op de werkvloer toegepast. Volgens auteur Harry Martin heeft dit vooral te maken met het feit dat trainingen en cursussen gericht zijn op gedragsverandering, terwijl de werkomgeving medewerkers lang

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Meer studenten bereiken dankzij (t)e-learning (#in)

College? There's an App for That: How USC Built a 21st Century Classroom beschrijft een interessante casus. Een lerarenopleiding van een universiteit bereikt maar een klein deel van de totale groep docenten in spe. Vervolgens biedt men de opleiding volledig online aan. En voila: 15x zo veel aankomende docenten volgen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder