Initiatief Amazon rond verhuur boeken service voor studenten (#in)

Het al wat oudere artikel The Changing Publishing Landscape: Amazon Launches Textbook Rental while Borders Liquidates beschrijft enerzijds het faillisement van boekhandelketen Borders, en anderzijds de aankondiging van Amazon om e-boeken te gaan verhuren via de Kindle eTextbook Rental service. Dat betekent dat een student een elektronisch boek bijvoorbeeld 30-365

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Tegenstellingen die de markt van elektronische leeromgevingen beïnvloeden (#in)

Dat de markt van elektronische leeromgevingen (ELO) nog steeds in beweging is, toont Rob Reynolds blogpost Two LMS Roads Diverged in a Wood aan. Aanleiding voor deze beschouwing is de aangekondigde overname van BlackBoard door investeerder Providence Equity. Volgens Reynolds beïnvloeden mobiele technologie (met name de opkomst van de tablet),

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Whitepaper online coaching (#in)

Een tijd geleden was ik bezig met de voorbereiding van een presentatie over online coaching. Naar aanleiding daarvan mailde Marij Veugelers mij onlangs een concept-whitepaper van iCounsellor over ervaringen met (online) counselling en coaching. Je vindt op hun website veel informatie over dit onderwerp, maar het whitepaper zelf (nog) niet.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De Khan Academy als alternatief onderwijssysteem is verarming van didactiek (#in)

Over het algemeen wordt de Khan Academy in de Edublog-sphere omarmd als een voorbeeld van disruptieve innovatie. Niet iedereen is echter enthousiast over dit initiatief, blijkt uit Audrey Watters' The Wrath Against Khan: Why Some Educators Are Questioning Khan Academy: De suggestie kan gewekt worden dat docenten vervangen kunnen worden

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Scholen die niet connected willen zijn, zijn falende scholen (#in)

Shelly Blake-Plock constateert dat er scholen zijn die er bewust voor kiezen om niet 'verbonden' (connected) te zijn. Deze scholen laten veel kansen om betekenisvol onderwijs te verzorgen aan zich voorbij gaan, en bereiden leerlingen in feite onvoldoende voor op functioneren in de moderne samenleving. Kinderen uit achtergestelde groepen kunnen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Persoonlijk digitale magazines illustreren personalisering van internet (#in)

De Educause Learning Initiative heeft een "7 things you should know about"-editie over persoonlijke digitale magazines uitgebracht. Dankzij de opkomst van de iPad beschikken wij nu over applicaties waarmee je fraai vormgegeven digitale tijdschriften kunt samenstellen op basis van sociale media die jij gebruikt. Daarmee kan de eindgebruiker, en niet

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder