Invloed terugkrijgen van investeren in sociale media (#in)

In Return on Influence, the New ROI verdedigt Amy Jo Martin investeringen van organisaties in sociale media niet zo zeer vanuit te verwachten rechtstreekse financiële opbrengsten, maar vanuit de toegenomen invloed. Zij benadrukt bijvoorbeeld het verschil tussen investeren in traditionele media, zoals TV-reclame, en investeren in sociale media. Bij sociale

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waardecreatie bij werkplek leren: proces- of productgericht? (#in)

Hoe kunnen we mensen aanzetten tot blijvend leren, kwaliteitsbewustzijn en constructieve samenwerking? Deze vraag proberen Rob Martens en Maarten de Laat te beantwoorden in Professionaliseren op de werkplek. In deze blogpost wil ik toelichten wat zij hiermee bedoelen, en probeer ik een relatie te leggen met Jane Hart's opvattingen over

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Naar een nieuwe manier van werkplek leren (#in)

In één van haar meest recente blogposts vat Jane Hart nog eens samen dat social learning niet de nieuwste opleidingstrend is, maar een heel andere benadering van leren en ontwikkelen die je niet even aan je bestaande repertoire toevoegt. Zij vergelijkt nogmaals de traditionele manier van werkplek leren, met een

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Geavanceerde analyses noodzakelijk voor herstellen vertrouwen in organisaties (#in)

In Analytics, University 3.0, and the Future of information Technology stelt Thorton A. May dat excellente universiteiten uitgerust moeten zijn met ICT-afdelingen van 'wereldklasse' die op hun beurt weer beschikken over geavanceerde tools en technieken voor het analyseren van gegevens. Volgens de auteur hebben organisaties de laatste jaren de beschikking

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Learning en academic analytics als basis voor systeemverandering (#in)

Basing decisions on data and evidence seems stunningly obvious, and indeed, research indicates that data-driven decision-making improves organizational output and productivity . For many leaders in higher education, however, experience and “gut instinct” have a stronger pull. Aldus Phil Long en George Siemens in Penetrating the Fog. Analytics in Learning

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Vertrouwen in TPACK en participatie in sociale leernetwerken (#in)

Karin Forssell is onlangs gepromoveerd op onderzoek naar het TPACK-model, dat de relatie benadrukt tussen didactiek, leerinhouden en ICT. Bij Punya Mishra vind je de samenvatting van de dissertatie, en kun je het proefschrift downloaden. Forssell benadrukt hierin het belang van TPACK-confidence: het vertrouwen dat docenten hebben om bij onderwijsontwikkeling

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Lachen om voorspellingen over technologie en onderwijs (#in)

Ten behoeve van de voorbereiding van een presentatie, stuitte ik gisteren op onderstaande presentatie. De dia's bevatten allemaal historische uitspraken over technologie en onderwijs, die hel en verdoemenis voorspelden. Technology and Education View more presentations from Steve Mittendorf Nu lachen we hierom. Desalniettemin worden dergelijke voorspellingen nog steeds gedaan. Zoals

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder