Keynote Hans Aarsman (#in)

Dit bericht is oorspronkelijk gepost op de weblog van Dé Onderwijsdagen 2011. Gelieve ook daar te reageren. Een keynote live verslaan, maar om 14 uur aansluitend zelf een presentatie op de zevende verdieping moeten verzorgen. We gaan een poging wagen… Hans Aarsman is fotojournalist en columnist. En zelf 24/7 connected. Zijn lijfspreuk:

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Leren van de toekomst (#in)

Dit bericht is oorspronkelijk gepost op de weblog van Dé Onderwijsdagen 2011.  Gelieve ook daar te reageren. Kun je met behulp van ICT onderwijs flexibeler maken en de kwaliteit verbeteren? Deze vraag stond centraal in een sessie over Leren van de toekomst. Het Ichtus-college uit Kampen wil meer flexibel onderwijs uitvoeren, waarbij

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Opkomende technologieën en hun waarde voor het onderwijs (#in)

Dit bericht is oorspronkelijk gepost op de weblog van Dé Onderwijsdagen 2011.  Gelieve ook daar te reageren. De sessie 'Technologies to watch' was een grote verrassing voor mij. Stephanie Ottenheijm van Kennisnet ging namelijk in op een publicatie waar ik zelf aan mee heb geschreven! Wat zijn nu de belangrijkste technologische ontwikkelingen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Drie volksfilosofische reflecties op onderwijs en ICT (#in)

Dit bericht is oorspronkelijk gepost op de weblog van Dé Onderwijsdagen 2011. . Gelieve ook daar te reageren. Bas Haring, volksfilosoof, mocht de eerste dag van Dé Onderwijsdagen met een humorvolle keynote afsluiten. Hij beloofde al ballonnetjes loslatend te reflecteren op onderwijs en ICT. Zijn keynote bestond vooral uit anekdotes. Leuk om

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Digitale leerlijn voor docenten (#in)

Dit bericht is oorspronkelijk gepost op de weblog van Dé Onderwijsdagen 2011.  Ondanks dat het Nova College de randvoorwaarden op het gebied van ICT redelijk goed voor elkaar heeft, blijft het didactisch gebruik van technologie in het onderwijs daarbij achter. Een digitale leerlijn voor docenten in Wikiwijs moet nu soelaas bieden. 

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De sociale leer- en werkomgeving (#in)

Dit bericht is oorspronkelijk gepost op de weblog van Dé Onderwijsdagen 2011.  Hogeschool Windesheim Flevoland heeft een nieuwe ‘elektronische leeromgeving’ ontwikkeld, waarin sociale media een grote rol spelen. Gertjan Flinterman presenteerde tijdens Dé Onderwijsdagen 2011 de omgeving met de naam WISE. Flinterman schetste eerst de realisatie van Hogeschool Windesheim Flevoland.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ben jij klaar om onderwijs te verzorgen aan lerenden van de 21ste eeuw? (#in)

Het toontje is wat irritant, maar de boodschap duidelijk. I am a 21st century learner. The world is my classroom. Are you ready to innovate? Lees ook Kwartaalblad inDruk over 21st century skills Met dank aan Jade Sadler. Een student die onlangs de blog Classroom Technologies gestart is. This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Werknemers ICT-bedrijven kiezen vaak bewust voor low-tech scholen (#in)

Lary Cuban besteedt in Digital Parents and Low-Tech Schools aandacht aan het ICT-beleid van de Waldorf school in Los Altos. Dit is een dure privéschool, die er bewust voor kiest om nagenoeg geen ICT in het onderwijs in te zetten. De school baseert zich op het gedachtengoed van Rudolf Steiner

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder