Sociale media voor patient empowerment (#in #elzrg11)

De laatste workshop die ik tijdens het congres e-learning en sociale media in de zorg heb bijgewoond, ging over het gebruik van sociale media door het Maasstad Ziekenhuis. Sharon McIntosh van het Maasstad Ziekenhuis gaf eerst een korte algemene introductie op sociale media in de zorg. Patiënten gebruiken sociale media platforms

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Sociale media in de zorg: wat kan en mag? (#in #elzrg11)

Advocaat Jilles Heringa schetste tijdens dag twee van e-learning en sociale media in de zorg de gevolgen van sociale media voor beroepsnormen. Sociale media bieden kansen, maar hebben ook risico's. Een tweet kan bijvoorbeeld een andere lading krijgen als hij plaatst wordt door een hartchirurg. Bijvoorbeeld: borrel liep gisteren uit

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Sociale media leiden tot betere manieren van organiseren (#in #elzrg11)

Dag twee van het congres e-learning en sociale media in de zorg werd geopend door Laurens Walling. Hij illustreerde hoe sociale media voor hem de toegang tot de wereld vormen. Want via via ken je heel veel mensen. Hij heeft bijvoorbeeld jeugdzorg 2.0 gestart omdat volgens hem de jeugdzorg met

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Het nut van sociale media voor zorginstellingen (met dank aan diverse tweeps!; #in #elzrg11)

Onderstaande blog post heb ik voorgedragen bij de opening van dag twee van het congres e-learning en sociale media in de zorg, dat vandaag wordt gehouden. "Moet jij ook zo nodig?" Die vraag kreeg ik ruim 8 jaar geleden naar mijn hoofd geslingerd toen ik besloot om te gaan bloggen. Bloggen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De invoering van e-learning bij Thebe (#in #elzrg11)

In de laatste workshop, die ik van e-learning in de zorg heb bijgewoond, stond een praktijkcasus rond de implementatie centraal. Thebe is een fusieorganisatie, die e-learning tegelijkertijd met de fusie heeft ingevoerd. Thebe heeft e-learning vooral ingevoerd voor kwaliteitsverbetering en standaardisering, en om meer efficiënter te trainen. Zij wilden e-learning

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Gastgerichtheid via e-learning (#in #elzrg11)

Het Maasstad ziekenhuis heeft onderzoek gedaan naar gastgerichtheid (de patiënt centraal) en op basis daarvan een programma voor medewerkers ontwikkeld. Dit programma bestond uit een groot aantal activiteiten zoals focusgesprekken, het opstellen van gedragsregels en ook trainingen. Communicatie hierover was speels en frequent. O.a. rond het complimenteren van betrokkenen. Tijdens

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder