Talent analytics (#in)

Learning analytics zijn binnen technology enhanced learning een heuse trend. Dat deze ontwikkeling deel uit maakt van een groter geheel laat het Harvard Business Review-webinar Competing on Talent Analytics zien. Talent Analytics makes use of data about your employees to find new insights that links people decisions to organizational performance.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Worden onderwijshervormingen wel effectief aangepakt? (#in)

In de Verenigde Staten wordt al enkele jaren gepoogd de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren door meer standaardisering van curricula, meer gestandaardiseerde testen en door het bestraffen van scholen die naar verhouding onderpresteren. Ook in ons land zie je de tendens naar meer standaardisering terug in het onderwijsbeleid. Volgens

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Businessmodellen voor Open Educational Resources deel 2  (#in #SA_OER)

Vandaag heb ik een seminar van de SURF Academy over businessmodellen voor Open Educational Resources (OER) bezocht. Dit is de tweede blogpost over dit seminar. Hierin staan met name praktijkcases centraal. Ellen Kuipers van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen gaf aan dat OER bij de HAN nog in de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Businessmodellen voor Open Educational Resources (#in #SA_OER)

Vandaag heb ik een seminar van de SURF Academy over businessmodellen voor Open Educational Resources (OER) bezocht. Onder leiding van dagvoorzitter Frans Leijnse hebben we ons gebogen over  kosten en opbrengsten van OER. In twee blogposts wil ik hier verslag van doen. Theo Huibers (o.a. lector en hoogleraar) ging in op de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Vier fasen van personalisering (#in)

Dankzij nieuwe technologie is het mogelijk om onderwijs meer te personaliseren. John Spencer onderscheidt daarbij aan de hand van de muziekindustrie vier fasen: Standaardisering. Daarbij vraag je je af wat de behoeften zijn van de groep lerenden, en ontwikkel je op basis daarvan een aanbod. Differentiatie. De docent vraagt zich

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Blended learning: vormen en ontwikkeling (#in)

Vandaag heb ik een interactieve presentatie verzorgd tijdens de Interactive Learning Workshop 2011 van het Interactive Learning Center. Dit bedrijf ontwikkelt interactieve simulaties en programma’s voor verschillende leerdoelen. In mijn presentatie wilde ik ingegaan op blended learning, en op de vraag of blended learning een effectieve manier van leren is, 

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Sociale media binnen elektronische leeromgevingen (#in)

Gisteravond kreeg ik de vraag wat mijn visie is op het gebruik van sociale media binnen elektronische leeromgevingen, en welke categorieën sociale media nu of in de nabije toekomst een grote rol binnen elektronische leeromgevingen zouden kunnen/moeten spelen. Een mooie aanleiding voor een blog post. Sociale media kunnen binnen leersituaties

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder