De effecten van interventies in het onderwijs

De Nieuw-Zeelandse hoogleraar John Hattie heeft een aantal jaren geleden een meta-studie uitgevoerd naar de effecten van onderwijsinterventies op leerprestaties. Onlangs heeft hij hierover een nieuw boek gepubliceerd. In What works in education – Hattie’s list of the greatest effects and why it matters vat Grant Wiggens de belangrijkste bevindingen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De kosten van online, blended en traditioneel leren

Is online of blended learning goedkoper dan traditioneel leren? In tijden van economische crises is dit een erg relevante vraag. Zowel voor bedrijfsopleidingen als voor het onderwijs. Het antwoord op deze vraag is echter niet eenduidig te geven, omdat veel factoren dit antwoord beïnvloeden. Samengevat zou je kunnen zeggen: “Ja,

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Presentatie sociale media in het onderwijs en de rol van OpenU

Vanmiddag heb ik bij de faculiteit Natuurwetenschappen van de Open Universiteit een presentatie verzorgd tijdens een intern seminar. In deze presentatie ben ik ingegaan op de vraag hoe je sociale media binnen het onderwijs kunt inzetten. Ik heb daarbij ook een link gelegd met OpenU, de relatief nieuwe OU-omgeving die

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder