Drie eenvoudige tips die creativiteit bevorderen

Volgens een recent onderzoek onder CEO’s uit 60 landen is creativiteit de belangrijkste bekwaamheid in dit tijdperk. Het onderwijs richt zich nog onvoldoende op het bevorderen van creativiteit. Volgens Anne Kreamer kunnen we creativiteit echter ook op een andere manier ontwikkelen. En wel op een hele eenvoudige manier. This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Het complexe landschap van modellen voor onderwijs en opleiden

Als je door je oogharen kijkt naar de wijze waarop onderwijs en opleiden plaats vindt, dan zijn daarbij verschillende modellen te onderscheiden. Het blijkt echter niet eenvoudig te zijn om daarin een ordening aan te brengen, is mijn ervaring. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Onderwijs voor een Nieuwe Tijd verdient steun, ondanks kritiek #o4nt

Vandaag is het initiatief Onderwijs voor een Nieuwe Tijd gelanceerd. Deze organisatie streeft naar het lanceren van zogenaamde Steve Jobs-basisscholen, vanaf augustus 2013. Daarmee willen de samenstellers van deze website en het manifest een alternatief ontwikkelen voor het bestaande onderwijs. Het is gemakkelijk om dit plan te bekritiseren. Desalniettemin geef

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Trends tijdens het CvI-congres: optimalisatie in plaats van vernieuwing? #cviov

De afgelopen week heb ik met genoegen dé Conferentie voor Onderwijsvernieuwing en ICT gevolgd. Tijdens deze conferentie is door zestien bloggers intensief verslag gedaan. In deze blogpost wil ik op basis van diverse bijdragen kijken of er trends zijn te ontdekken. Ik eindig met twee stellingen. This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder