Tips voor gepersonaliseerd leren #in

Ten Tips for Personalized Learning via Technology bevat tips om binnen het onderwijs meer rekening te houden met verschillen tussen lerenden. De tips zijn afkomstig van praktijkervaringen van een Amerikaanse school. Technologie speelt uiteraard een belangrijke rol om personalisering vorm te geven. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ontwerpen met modellen: hulpmiddel bij ontwikkeling online cursussen #CELSTEC #in

Bij de ontwikkeling van cursussen binnen elektronische leeromgevingen gaan docenten vaak pragmatisch aan de slag. Het gestructureerd ontwikkelen van cursussen kan echter leiden tot een forse kwaliteitsimpuls. Het rapport Ontwerpen met modellen  van collega Gerard van den Boom biedt hiervoor docenten m.i. handvatten. This content is published under the Attribution

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

250 presentaties tijdens conferentie Onderwijsvernieuwing en ICT 2012 #cviov

Op 21 en 22 maart vindt dé conferentie over Onderwijsvernieuwing en ICT in Papendal plaats. Deelnemers hebben maar liefst de keuze uit 250 presentaties, twee keynote sprekers en een verdiepingsconferentie. Ik mag hier ook een sessie verzorgen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

ICT is net als sex

ICT is alomtegenwoordig (ubiquitous computing). Ons dagelijks leven is doordesemd met technologie. Toch lopen we nog steeds regelmatig tegen  knelpunten aan, bij het gebruik van ICT. ICT is dus natuurlijk, maar niet vanzelfsprekend. Net als sex. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder