Ik wens jullie een heel gelukkig, leerzaam en succesvol 2012 toe. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOntwikkelingen op het gebied van technology enhanced learning en e-learning
Ik wens jullie een heel gelukkig, leerzaam en succesvol 2012 toe. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOn demand TV kijken (een programma bekijken wanneer het jou uitkomt, waarbij je reclames overslaat) is al langer mogelijk (en dan heb ik het niet over de video van vroeger). Zal on demand ook de toekomst van leren vormen? Die vraag behandelt Bill Cushard. Volgens Cushard kunnen we wat betreft
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderHet vertellen van verhalen is een oude en zeer krachtige leeractiviteit, ook voor de verhalenverteller. Nieuwe technologieën zoals weblogs en YouTube hebben hier een impuls aangegeven omdat je nu veel meer mensen kunt bereiken met jouw verhaal. Digital storytelling: A tutorial in 10 easy steps bevat een handig stappenplan voor
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderStel, je gebruikt weblogs binnen je onderwijs. Waar moet je dan op letten als je blogposts wilt beoordelen? Deze vraag staat centraal in Learning About Blogs FOR your Students: Part VII – Quality. De auteur presenteert hierin twee matrices: Voor het schrijven van blogposts. Daarbij onderscheidt zij vier niveaus en
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderWaarom is werk vaak zo onbevredigend? Waarom kunnen relaties zo uitdagend zijn? En wat kunnen we doen om de wereld te verbeteren. Over deze filosofische vragen buigt zich de Londonse School of Life. The School of Life is a place to step back and think intelligently about these and other
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderIn Students Reflect on Their Own Learning bespreekt Jessie Chuang een aantal bronnen over het belang van reflectie voor student-gecentreerd leren. Zij gaat daarbij o.a. in op de taxonomie van reflectie waarover ik eerder blogde. Zij verwijst ook naar voorbeelden van reflectieve blogs. Enkele conclusies van mijn kant: Weblogs en
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderHet afgelopen jaar heeft ‘learning analytics‘ zich ontpopt tot één van de belangrijkste trends op het gebied van ICT in het onderwijs (op 10 februari van dit jaar schreef ik er voor het eerst over). In Enter the Age of Personal Analytics laat Thomas Davenport zien dat learning analytics deel
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderTechnology in the classroom becoming the norm is een niet heel spectaculair artikel over de opmars van ICT binnen het Amerikaanse onderwijs. Steeds meer scholen gaan over tot “one-to-one” initiatieven (voor elke leerling een computer). Het artikel vat ook een onderzoek samen waaruit blijkt dat slechts 10% van de scholen
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderWaarom heeft de invoering van ICT zo betrekkelijk weinig invloed op het onderwijs? Volgens Patrick Gibbons is dit de schuld van het onderwijssysteem. Hij illustreert dat prestaties van leerlingen betrekkelijk stabiel zijn gebleven terwijl in de loop der jaren meer geld is geïnvesteerd en meer technologie is ingevoerd in het
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderBij dezen wens ik jullie hele fijne feestdagen toe. Deze cartoon wil ik jullie trouwens ook niet onthouden (hoe doen kids dat als zij afscheid genomen hebben van e-mail?). This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verder