Maakt Apple de ambitie om het onderwijs te veranderen waar?

Afgelopen donderdag organiseerde Apple een ‘special event‘ over onderwijs. Apple heeft de ambitie om een bijdrage te leveren aan de uitdagingen waarmee het onderwijs te kampen heeft. Ik betwijfel echter of Apple’s oplossing een fundamentele bijdrage levert aan noodzakelijke onderwijsveranderingen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De effecten van interventies in het onderwijs

De Nieuw-Zeelandse hoogleraar John Hattie heeft een aantal jaren geleden een meta-studie uitgevoerd naar de effecten van onderwijsinterventies op leerprestaties. Onlangs heeft hij hierover een nieuw boek gepubliceerd. In What works in education – Hattie’s list of the greatest effects and why it matters vat Grant Wiggens de belangrijkste bevindingen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De kosten van online, blended en traditioneel leren

Is online of blended learning goedkoper dan traditioneel leren? In tijden van economische crises is dit een erg relevante vraag. Zowel voor bedrijfsopleidingen als voor het onderwijs. Het antwoord op deze vraag is echter niet eenduidig te geven, omdat veel factoren dit antwoord beïnvloeden. Samengevat zou je kunnen zeggen: “Ja,

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder