De noodzaak van ontwrichtende innovatie van het Indiase hoger onderwijs

Eén van de co-auteurs van Disruptive Class, Michael Horn, illustreert dat ontwrichtende innovaties binnen het hoger onderwijs in India noodzakelijk zijn voor de verdere ontwikkeling van dit land. De Indiase regering wil 1.000 nieuwe universiteiten en 50.000 colleges oprichten zodat het arbeidspotentieel in 2020 met 100 miljoen mensen is toegenomen.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Drie trends op het gebied van talent management systemen

Op het gebied van corporate learning is er de laatste jaren veel aandacht voor talent management. Je ziet ook dat aanbieders van leermanagement systemen zich op dit bredere terrein begeven. Analist Josh Bersin signaleert drie trends op het gebied van talent management systemen. This content is published under the Attribution

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De geschiedenis van online leren

Stephen Downes heeft onlangs in een toespraak een overzicht gegeven van de ontwikkeling van e-learning. Downes neemt een duidelijke, terugkerende, trend waar. Eerst beginnen we te experimenteren met nieuwe technologie. Vervolgens is sprake van commercialisering van technologie, waarna de fase van consolidatie intreedt en enkele belangrijke spelers de markt van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Zoveelste poging om de email overload in te dammen

Email is binnen veel organisaties langzamerhand een plaag geworden. Sommige organisaties nemen drastische maatregelen, zoals het verbod om intern te mailen. Volgens de auteur van de blog post Stop Email Overload zien experts op het gebied van productief werken niets in dergelijke drastische maatregelen. Daarvoor is email een te belangrijk

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Prestatiebeloning in het onderwijs motiveert niet

Daniel Pink’s Eight brief points about “merit pay” for teachers is volgens mij ook relevant voor de Nederlandse discussies over prestatiebeloning in het onderwijs. In het boek Drive besteedt Pink aandacht aan het bevorderen van intrinsieke motivatie. In deze blog post concludeert hij dat prestatiebeloning voor onderwijsgevenden niet werkt. This

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder