Onderwijsinnovaties vragen om ruimte voor creativiteit en autonomie

Auteur Peter Diamandis is een rasoptimist die ervan overtuigd is dat onze beschaving zich positief zal ontwikkelen door voortdurende innovatie en een ondernemende geest. Wat betekent dit voor het onderwijs, vraagt Justin Marquis zich af? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Online masterclass “Hoe leer je iemand effectief te leren?” #celstec

‘Opbrengstgericht werken’ is gericht op het zo goed mogelijk laten presteren van leerlingen en studenten. Docenten en onderwijsontwikkelaars moeten in staat zijn effectieve studiestrategieën aan te reiken en effectief leermateriaal te ontwikkelen. De OpenU masterclass Effectieve Leerstrategieën biedt hier aanknopingspunten voor. Deze online masterclass vindt plaats van 28 maart tot

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Gepersonaliseerd leren binnen OpenU

Met OpenU (www.openu.nl) wil de Open Universiteit volwassenen op verschillende manieren faciliteren een leven lang te leren. In dit artikel besteden we onder meer aandacht aan twee initiatieven binnen OpenU die meer gepersonaliseerd leren mogelijk willen maken. Het artikel is vandaag verschenen in OnderwijsInnovatie, 14/1 (maart 2012), p. 14-16. This

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De rol van Twitter bij professionalisering via een persoonlijk leernetwerk

Sociale media, en speciaal Twitter, spelen vandaag de dag een belangrijke rol bij het ontwikkelen, onderhouden en gebruiken van een persoonlijk leernetwerk. Je wordt je bewust van ideeën en mogelijkheden die eerst onontgonnen gebied voor jou waren. Het cureren van informatie is daarbij een essentiële bekwaamheid. This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder