Toon aan dat e-learning werkt! #ele12

Aanbieders èn afnemers van e-learning hebben een gezamenlijke verantwoordelijkheid om aan te tonen dat deze manier van leren effectief is voor het behalen van leerprestaties, werkprestaties en bijvoorkeur ook voor het realiseren van organisatiedoelstellingen. Dit is cruciaal voor de acceptatie van e-learning en blended learning. Editie 2012 van de Nederlandse

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

iPad draagt bij aan emancipatie van leerlingen met speciale behoeften

Er verschijnen regelmatig artikelen over het gebruik van de iPad binnen het speciaal onderwijs. Het artikel iPad: More than a Toy; a Voice for The Disabled geeft een goed overzicht van de mogelijkheden van dit apparaat voor deze doelgroep (vaak in combinatie met speciaal ontwikkelde apps). Leerlingen met speciale behoeften kunnen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Nieuwe technologieën vergroten strategische waarde van leren en ontwikkelen #ele12

Nieuwe manieren van leren vormgeven met behulp van nieuwe technologie. Daarover ging de keynote die Bob Mosher en Conrad Gottfredson tijdens het e-learning event verzorgden. Leren gaat dan niet alleen over opleiden, maar ook over transfer en duurzaamheid. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Presentatie Blended learning 2.0: sterft gij oude vormen en gedachten #ELE12

Vandaag vindt in Den Bosch het E-learning Event 2012 plaats.  Tijdens het congres verzorg ik een expertles over blended learning. Blended learning definieer ik als de mix van leerinterventies, zoals e-learning en traditionele klassikaal leren, maar ook asynchrone e-learning met synchrone e-learning. Als gevolg van nieuwe technologieën en veranderende opvattingen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder