Innovatieve aanpakken voor alternatieve paden naar maatschappelijk succes

In de Verenigde Staten zoeken jongeren in toenemende mate naar alternatieven voor vervolgonderwijs, nu de kosten van dit vervolgonderwijs de pan uit reizen. Innovaties krijgen hierdoor wel een kans. Het is nog niet duidelijk of deze innovaties succes zullen hebben. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Redenen waarom videoconferencing minder populair is geworden

Volgens Rob Enderle ervaren leveranciers van tools voor videoconferencing zoals Zoom een sterke afname in gebruik. Deels is dit te verklaren vanwege het einde van de COVID-19 pandemie. Maar ook vanwege een aantal aloude problemen die belemmeren dat deze technologie het volle potentieel kan bereiken. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De rol van technologie bij gepersonaliseerd leren

‘Gepersonaliseerd leren’ is binnen onderwijs en opleiden een gevleugeld begrip en populair fenomeen geworden. Verschillende organisaties hebben ‘personalisering’ een prominente plek gegeven binnen hun strategie. De bijdrage The Role of Technology in Personalized Learning gaat aan de hand van een discussie in op de invoering van gepersonaliseerd leren en op

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat is volgens John Hattie de kern van Visible Learning: The Sequel?

In 2008 publiceerde John Hattie zijn boek Visible Learning, waarin hij beschreef wat het beste werkt om het leren van lerenden te bevorderen. Onlangs is het vervolg hierop verschenen. In dit artikel gaat Hattie zelf in op de kern van zijn nieuwste publicatie. Daarbij staat hij expliciet stil bij de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Dertiende bloemlezing over ChatGPT

Ik houd me bijna dertig jaar bezig met internettechnologie, leren, opleiden en onderwijs. Ik heb niet eerder meegemaakt dat de lancering van een technologie zoveel heeft losgemaakt als het publiek beschikbaar komen van ChatGPT. Dat blijkt onder meer uit deze dertiende bloemlezing over ChatGPT. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kan een learning analytics-dashboard gepersonaliseerde feedback bij grootschalig onderwijs mogelijk maken?

Universitair docent Erwin van Vliet van de Universiteit van Amsterdam (UvA) ontwikkelde een learning analytics dashboard genaamd IguideME om studenten en docenten inzicht te geven in de voortgang van het leerproces. Het is de bedoeling dat studenten hiermee gepersonaliseerde feedback krijgen. Wat vind ik daar van? This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder