Achtentwintig trends op het gebied van technology enhanced learning

Gisteravond heb ik in het kader van de FCe Postbachelor opleiding e-Learning een gastcollege verzorgd over trends op het gebied van ’technology enhanced learning’. Daarbij heb ik vooral ook deelnemers trends laten presenteren. Ik onderscheid momenteel maar liefst achtentwintig trends. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hebben huidige studenten behoefte aan ander onderwijs?

In Students Want More Workplace Skills From Colleges. Will Higher Ed Adjust? gaat Jenn Hofmann in op één van de themas die volgens haar centraal stonden tijdens de recente editie van de SXSW EDU: hoe kunnen onderwijsinstellingen inspelen op de behoeften van de huidige studenten? This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Is de instellingsstrategie ten aanzien van online en blended learning aan herziening toe?

Behoeften van studenten ten aanzien van online en blended learning zijn mogelijk aan verandering onderhevig. In zijn artikel “Recharge Your Higher Education Online Strategy in 2023” belicht Chris Gardiner, Eduventures Senior Analyst bij Encoura, hoe traditionele verschillen tussen ‘campus studenten’ en online studenten steeds vager worden. This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Principes voor online docentprofessionalisering

Dankzij de Coronacrisis zijn we synchroon online leren veel meer gaan toepassen om docenten te professionaliseren op het gebied van leertechnologie. Tolu Noah beschrijft tien principes die een leidraad bieden voor het ontwerpen en faciliteren van effectieve en boeiende virtuele workshops. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kritisch negeren helpt de overdaad aan informatie hanteerbaar te maken

We worden in toenemende mate overspoelt met interacties en informatie. Volgens de auteurs van When critical thinking isn’t enough: to beat information overload, we need to learn ‘critical ignoring’  moeten we de vaardigheid van kritisch negeren ontwikkelen, waarbij we kiezen wat we negeren en waar we onze aandacht op richten.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Op de hoogte blijven van editie 2023 van South bij Southwest? (#SXSW2023)

South by Southwest (SXSW) is een jaarlijks festival over muziek, film en interactieve media dat gehouden wordt in Austin (Texas). Tijdens dit festival is altijd veel aandacht voor opkomende technologieën die ook van invloed kunnen zijn op leren, opleiden en onderwijs. Fast Moving Targets faciliteert een groepsblog over SXSW. Nederlandstalige

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder