Combineer kritisch denken met empathie, begrip en feedback

Kritisch denken is een belangrijke bekwaamheid in de huidige netwerksamenleving, waarin wij worden overspoeld met informatie. De wijze waarop kritisch denken wordt geleerd is volgens Michael S. Roth erg eenzijdig. Hij geeft richting aan een alternatief, dat ook gevolgen heeft voor leren. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Nationaal Congres Onderwijs en Sociale Media #ncosm

Op 31 mei 2012 vindt in Diemen het Nationaal Congres Onderwijs en Sociale Media plaats. Dit congres is volledig gericht op sociale media en hoger onderwijs. Er is zowel aandacht voor sociale media in de onderwijspraktijk als aan aspecten rond ‘Marketing, Communicatie en Reputatiemanagement’. Het spoor ‘Wegwijs in één dag’

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De grijs gedraaide plaat van Jay Cross

Jay Cross zet in Learning Without Training leren binnen ’traditionele’ organisaties en leren binnen ‘social business’ tegen over elkaar. Hoewel ik het waardevol vind om aandacht te vragen voor andere manieren van leren, dan de sterk docent-gecentreerde cursus of training, is nogal wat aan te merken op Cross’ indeling. This

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Video over disruptive innovation

Hoogleraar Clayton Christensen is één van de grondleggers van de theorie over disruptive innovation. Ik vertaal disruptive innovation altijd met ‘ontwrichtende innovatie’. Deze theorie is de laatste jaren behoorlijk populair geworden, omdat tal van sectoren te maken hebben met deze vernieuwing. ICT zal bijvoorbeeld ook een ontwrichtende invloed hebben op

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder