Kritische vragen bij learning analytics #celstec

Bij het gebruik van grote hoeveelheden data voor learning analytics wordt vaak gekeken naar commerciële toepassingen van ‘big data’ en ‘data mining’. Audrey Watters vraagt zich daarbij af of een lerende wel als ‘consument’ mag worden beschouwd. Volgens haar zijn er nog heel wat vragen met betrekking tot learning analytics

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OpenU masterclass onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen en studenten

Vandaag de dag is er veel aandacht voor excellentie in het onderwijs. Er is echter een groot verschil tussen hoogbegaafd zijn en excellent zijn. Scholen hebben nog steeds grote moeite met cognitief hoogbegaafde lerenden. Over deze thematiek gaat de OpenU online masterclass Hoe richt ik onderwijs in voor hoogbegaafde leerlingen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Echte kwaliteit van onderwijs is niet te meten #aod12

Binnen het onderwijs meten we veel, maar zegt dat wat over de kwaliteit van onderwijs? Volgens volksfilosoof Bas Haring niet.Tijdens de Onderwijsdag 2012 van Avans Hogescholen heeft hij enkele reflecties over de kwaliteit van onderwijs met de aanwezigen gedeeld. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Praktijkverhalen over ICT in het onderwijs: wat werkt nu echt?

Op 23 mei 2012 organiseert Kennisnet de jaarlijkse conferentie over Wat werkt met ICT in het onderwijs. Dit jaar wil men de bijeenkomst een bijzonder praktijkgericht karakter geven. Vragen uit de onderwijspraktijk en antwoorden op basis van onderzoek over de opbrengst van ICT staan centraal, belooft Kennisnet. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Onderwijsprestaties: doet de laptop er niet toe?

Sarah Kessler van Mashable bericht dat het One-Laptop-Per-Child- initiatief in Peru niet geleid heeft tot betere resultaten bij wiskunde- en taaltoetsen. Daarnaast lijkt dit intiatief geen invloed te hebben op de aanwezigheid, de tijd die leerlingen aan school besteden en aan de kwaliteit van de instructie. Een tegenvaller? This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder