Effectiviteit trainingen meten op basis van de theory of change

Echte kwaliteit van onderwijs en opleiden is eigenlijk niet te meten. Dat stelde Bas Haring de afgelopen week tijdens een keynote. Geldt dat ook voor de effectiviteit van onderwijs, opleiden en trainen? In Measuring Learning: The Theory of Change beschrijft Kelly Meeker hoe zij en haar collega’s de effectiviteit van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

‘Edu-Socializing Seminar’ over OpenSocial

Op 12 en 13 juni aanstaande organiseert SURFnet in Utrecht het internationale ‘Edu-Socializing Seminar‘. Doel van dit seminar is het onderzoeken en bevorderen van ontwikkelingen op het gebied van OpenSocial, één van de belangrijke internettrends van dit moment, met betekenis voor onderwijs en opleiden. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kerninzichten geven richting aan onderwijsvernieuwingen

Het is belangrijker om je of te vragen waarom je wilt innoveren, dan hoe je wilt innoveren. Kerninzichten zijn daarom belangrijker dan kerncompetenties. Dat concludeert Adam Richardson als het gaat om innovaties binnen bedrijven. Maar volgens mij is deze conclusie ook relevant voor onderwijsinnovaties. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kritische vragen bij learning analytics #celstec

Bij het gebruik van grote hoeveelheden data voor learning analytics wordt vaak gekeken naar commerciële toepassingen van ‘big data’ en ‘data mining’. Audrey Watters vraagt zich daarbij af of een lerende wel als ‘consument’ mag worden beschouwd. Volgens haar zijn er nog heel wat vragen met betrekking tot learning analytics

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder