Succesvolle ervaringen met mobiele technologie in het onderwijs

Mobiele technologie is zo’n beetje alomtegenwoordig. Terwijl veel onderwijsinstellingen nog worstelen met de vraag of en hoe zij deze technologie gaan toepassen, zijn er al verschillende succesverhalen te vertellen. Staff Writers zet er tien op een rij. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Vormt open education geen alternatief voor traditioneel onderwijs?

Andrew Hanson denkt dat open education-initiatieven zoals MITx of EdX geen volwaardig alternatief zullen vormen voor traditioneel – voornamelijk face-to-face – hoger onderwijs. Hij vergelijkt deze initiatieven met bibliotheken. Volgens mij is het maar de vraag of Hansen dit goed ziet. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

YouTube wordt minder waardevol voor leren als zij hun eigen beleid doorzetten

Google (de eigenaar van YouTube) is bezig gebruikers onder druk te zetten om video’s te verwijderen waar copyrights op rusten. Te flauw voor woorden, als je kijkt waar het om gaat. En bovendien onverstandig. YouTube zal minder waardevol worden, ook voor leren, als zij hiermee doorgaan. Gebruikers kiezen alternatieven, en

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Moet de iPad en andere technologie persé bijdragen aan betere leerprestaties?

Er wordt binnen het onderwijs en binnen opleidingen, cursussen en trainingen, weinig onderzoek gedaan naar de effecten van technologie. Als wel onderzoek wordt gedaan, dan blijkt dat het gebruik van technologie vaak andere effecten heeft dan verwacht. Daarom is het m.i. belangrijk om een brede scope aan verwachtingen te formuleren.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder