Echte kwaliteit van onderwijs is niet te meten #aod12

Binnen het onderwijs meten we veel, maar zegt dat wat over de kwaliteit van onderwijs? Volgens volksfilosoof Bas Haring niet.Tijdens de Onderwijsdag 2012 van Avans Hogescholen heeft hij enkele reflecties over de kwaliteit van onderwijs met de aanwezigen gedeeld. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Praktijkverhalen over ICT in het onderwijs: wat werkt nu echt?

Op 23 mei 2012 organiseert Kennisnet de jaarlijkse conferentie over Wat werkt met ICT in het onderwijs. Dit jaar wil men de bijeenkomst een bijzonder praktijkgericht karakter geven. Vragen uit de onderwijspraktijk en antwoorden op basis van onderzoek over de opbrengst van ICT staan centraal, belooft Kennisnet. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Onderwijsprestaties: doet de laptop er niet toe?

Sarah Kessler van Mashable bericht dat het One-Laptop-Per-Child- initiatief in Peru niet geleid heeft tot betere resultaten bij wiskunde- en taaltoetsen. Daarnaast lijkt dit intiatief geen invloed te hebben op de aanwezigheid, de tijd die leerlingen aan school besteden en aan de kwaliteit van de instructie. Een tegenvaller? This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat komt er kijken bij de implementatie van de iPad in het onderwijs?

De iPad is een eenvoudig te gebruiken apparaat. Dat betekent echter niet dat de organisatiebrede invoering ervan ook eenvoudig is. Je zult ook nu weer rekening moeten houden met aspecten rond infrastructuur en systemen, management & organisatie, didactiek en ‘mensen & cultuur’. Sam Gliksman heeft een bruikbare checklist samengesteld met

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder