Mobiele telefoons bieden kansen voor onderwijs, maar betrokkenen zien vooral risico’s

Mobiele telefoons zijn mondiaal wijdverspreid. Ook in ontwikkelingslanden. Daarom ziet de UNESCO veel potentie in deze technologie voor leren. Tegelijkertijd erkent men ook dat de brede verspreiding van een technologie alleen, niet voldoende is om deze geschikt te laten zijn voor leren. Veel betrokkenen lijken helaas vooral oog te hebben

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waar moeten traditionele universiteiten zich in onderscheiden?

Emeritus hoogleraar Alan Slavin denkt dat traditionele universiteiten (‘bricks-and-mortar‘) alleen kunnen overleven door meer aandacht te besteden aan persoonlijke interactie. Ik denk echter dat het concept ‘persoonlijke interactie’ ook aan verandering onderhevig is. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Webinars wetenschappelijk publiceren online vrij beschikbaar #celstec

Mijn collega hoogleraar Paul Kirschner heeft verschillende keren een seminar gegeven voor onderzoekers over wetenschappelijk publiceren. Van de seminar is een tweedelige webinar gemaakt. De webinar en de presentatie zijn nu online voor alle geïnteresseerden beschikbaar. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Succesvolle ervaringen met mobiele technologie in het onderwijs

Mobiele technologie is zo’n beetje alomtegenwoordig. Terwijl veel onderwijsinstellingen nog worstelen met de vraag of en hoe zij deze technologie gaan toepassen, zijn er al verschillende succesverhalen te vertellen. Staff Writers zet er tien op een rij. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder