OpenU Masterclass: Hoe ontwikkel je expertise? #celstec

Hoe wordt een leerling/student van beginner een expert? Deze vraag staat centraal tijdens de OpenU Masterclass Hoe ontwikkel je expertise? Tijdens deze online masterclass wordt stil gestaan bij de rol van kennisverwerving, oefenen en het ontwikkelingsniveau van de leerling/student hierbij. Deze masterclass is relevant voor alle vormen van beroepsonderwijs, van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Augmented reality + interactief verhalen vertellen = krachtige leerervaring

De combinatie tussen locatie-gebaseerd leren en digital storytelling helpt onderwijsgevenden mobiele technologie op een betekenisvolle gebruiken binnen het onderwijs. Daarnaast kun je deze technologieën gebruiken voor co-creatie. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Webinar TPACK

Vanavond heb ik in het kader van de Post HBO-opleiding e-learning van Fontys via Adobe Connect een webinar over TPACK verzorgd. In deze blogpost beschrijf ik de opzet, en vind je de gebruikte materialen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Schoolwide Positive Behavior Support kan invulling bieden aan de pedagogische opdracht van het onderwijs

Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS) is niet de zoveelste hype die ons onderwijs vanuit Amerika teistert, maar een veelbelovende, constructieve, pedagogische en -vooruit- ‘evidence-based’ benadering die veel problemen binnen ons onderwijs kan helpen aanpakken. Zo veel werd mij vandaag duidelijk tijdens een symposium over dit thema. This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

O, die verleidelijke technologie

Tijdens het symposium over schoolbreed positief leerklimaat van de Academie voor Teaching and Learning van het Koning Willem I College en Onderwijsadviesbureau Dekkers verzorg ik vandaag een workshop over “O, die verleidelijke technologie“. Wat kun je doen om de kansen van ICT te benutten, en welke strategieën kun je hanteren om te

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Serious gaming en game-based learning zijn inderdaad leerzaam

Er wordt vaak verondersteld dat je met succes serious games en ‘game-based learning’ voor leerdoelen kunt inzetten. En inderdaad: op basis van een uitvoerige literatuurstudie kun je gevoeglijk aannemen dat ‘spelend leren’ effectief is. Natuurlijk niet zonder meer. Dat spreekt vanzelf. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder