Nieuw businessmodel voor afstandsleren #eadl

Omdat professionals niet alleen meer via cursussen en opleidingen willen bijblijven op het vakgebied, zullen onderwijsinstellingen -die een spilfunctie willen vervullen op het gebied van een leven lang leren- een ander business model moeten ontwikkelen. Vandaag heb ik tijdens een congres van de European Association for Distance Learning (EADL) contouren

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat is belangrijk bij begeleiding van online leren? #eadl

Persoonlijke, motiverende, communicatie met een online begeleider is erg belangrijk voor lerenden om bij e-learning ‘bij de les’ te blijven. Belangrijker dan communicatie met collega-lerenden. Belangrijk is ook dat lerenden beschikken over een planningssysteem, en dat zij binnen korte tijd feedback van een begeleider krijgen. Dat blijkt uit ervaringen van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Nieuwe technologie heeft kenmerken die bevorderend zijn voor motivatie #ovcsymp

Nieuwe technologieën als de iPad hebben kenmerken die impliciet bevorderen dat mensen willen leren. Terwijl het onderwijs vaak zo is opgezet dat ingedruist wordt tegen drie psychologische basisbehoeften. Dat betoogde hoogleraar Rob Martens van de Open Universiteit vandaag tijdens een symposium dat ik vandaag heb bijgewoond. This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder