Onderwijs zonder ICT? Het wordt nog steeds gegeven

High-tech vs. no-tech: D.C. area schools take opposite approaches to education illustreert dat er nog steeds scholen zijn die bewust geen technologie in het onderwijs inzetten. Zij hebben daar pedagogisch-didactische redenen voor. Maar of dit wijs is, valt te betwijfelen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Onderzoek selectie e-learning oplossing door bedrijven

Waar letten bedrijven het meeste op bij de selectie van een e-learning oplossing? Twee Italiaanse onderzoekers hebben onderzoek gedaan naar deze vraag. Het paper Adoption of e-learning solution: selection criteria and recent trends is het resultaat van deze analyse. De onderzoekers kiezen daarin een wat beperkte invalshoek. Eén van de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De volgende digitale revolutie in het onderwijs

Internettechnologie heeft al een behoorlijke innovatieve invloed gehad op cursusmaterialen. Denk aan open courseware-initiatieven of aan de Khan Academy. Volgens Joshua Gans staat de volgende ‘digitale revolutie’ voor de deur. Een revolutie, waarbij ik mijn hart vasthoud. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder