Drie manieren om ICT in het onderwijs te integreren

Larry Cuban onderscheidt drie manieren om ICT in het onderwijs te integreren. Volgens hem geven ’technologie enthousiastelingen’ onterecht af op één van die manieren. Volgens mij gaat Cuban echter voorbij aan de reden waarom ’technologie enthousiastelingen’ daar op afgeven. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

SWOT-analyse learning analytics

Learning analytics kan leiden tot een continue verbetering van het leerproces. De verwachte voordelen leiden tot een wijdverspreide toepassing ervan. Tegelijkertijd zijn we vaak niet in staat goede meetmethoden voor analyses te identificeren, en is er nog geen bewijs gevonden voor de significante voordelen van learning analytics. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Docentprofessionalisering relatie hersenen en didactiek is verspilde moeite

De laatste paar jaar wordt er veel aandacht besteed aan de werking van de hersenen, in relatie tot onderwijs en leren. Docenten zouden meer moeten weten over de werking van de hersenen, om daar didactisch op in te kunnen spelen. Cognitief psycholoog Daniel Willingham noemt dat je reinste tijdsverspilling. This

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder