Meerderheid Amerikaanse docenten is sceptisch over online leren

De houding van docenten ten opzichte van technology enhanced learning beïnvloedt m.i. een succesvolle implementatie van ICT in onderwijs en opleidingen. De uitkomsten van een recent Amerikaans onderzoek baart me dan ook zorgen. Docenten blijken vaker pessimistisch dan optimistisch te zijn over online leren. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Nieuwe technologieën maken waardering van meer informeel leren mogelijk

Op dit moment zijn nieuwe manieren van het analyseren van performance in ontwikkeling, die niet alleen uitgaan van ‘harde’ resultaten maar bijvoorbeeld ook van invloed. Deze ontwikkeling biedt ook kansen voor andere manieren van beoordelen binnen onderwijs en opleiden. Daarbij kan dan eindelijk meer rekening gehouden worden met de waarde

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Dragen MOOC’s wel bij aan daadwerkelijke onderwijsinnovatie?

In de al wat oudere bijdrage Are Universities Afraid of Online Learning? laat Justin Marquis zien dat de recente institutionele initiatieven op het gebied van massive open online courses eigenlijk helemaal niet bedoeld zijn voor daadwerkelijke vernieuwing van het onderwijs. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder