OpenU Kennisnet Masterclass Hoe maak je gebruik van tablets voor leren? #CELSTEC

Hoe kun je tablets gebruiken in verschillende onderwijs- en leercontexten? En hoe kun je geschikte mobiele apps vinden voor individuele en klassikale leerprocessen? Deze en andere vragen komen aan de orde in de OpenU Kennisnet Masterclass ‘Hoe maak je gebruik van tablets voor leren?’ Deze masterclass is gratis toegankelijk, en wordt

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OpenU en blended professionaliseringstrajecten

Het open leerplatform OpenU van de Open Universiteit wordt voor verschillende innovatieve diensten op het gebied van onderwijs en leren gebruikt. In dit artikel beschrijven mijn  collega Bert Hoogveld en ik aan de hand van twee cases hoe OpenU gebruikt wordt als platform binnen ‘blended’ professionaliseringstrajecten, en welke uitdagingen daarbij

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Bijdrage sociale media in het hoger onderwijs

Vanochtend heb ik een presentatie verzorgd voor een groep docenten van de Universiteit Leiden die bij het Centre of Excellence in University Teaching van de Universiteit Utrecht een leergang Onderwijskundig Leiderschap volgen. Op hun verzoek was het onderwerp: sociale media in het hoger onderwijs. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Technologie van de toekomst faciliteert alomtegenwoordig, ingebed, leren

Abhijit Kadle laat zien dat we over steeds meer informatie beschikken, en over technologie die steeds krachtiger, ‘intelligenter’ en kleiner wordt. Computers worden dan ook overal in geïntegreerd. Dat maakt ‘embedded ubiquitous learning‘ mogelijk: alomtegenwoordig en ingebed. Maar past deze manier van leren bij ons allemaal? This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Vergroten MOOC’s de kloof tussen rijke en arme instituten?

Massive Open Online Courses versterken de financiële positie van grote, vooraanstaande onderwijsinstellingen, maar gaan ten koste van kleinere en minder bekende instituten. Dat stelt de Chronicle for Higher Education op basis van een rapport van Moody’s Investors Service. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder