Evaluatieonderzoek moet zicht bieden op de juiste ‘blend’

Het onderwijs en opleidingen bestaan steeds vaker uit een mix van face-to-face leren en online leren: blended learning. Er lijkt een steeds grotere variëteit in ’typen blended learning’ te ontstaan. De noodzaak van meer onderzoek naar wat werkt en wat niet werkt wordt daarmee urgenter. Daarover gaat de bijdrage Evaluating

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Rode draad live sessie OpenU Kennisnet masterclass toekomst elektronische leeromgeving

Gisteren vond de live sessie plaats van de OpenU Kennisnet masterclass “Hoe ziet de toekomst van de elektronische leeromgeving eruit?” Ik werd geïnterviewd door collega Eric Kluijfhout over drie onderwerpen. De deelnemer konden via de chat vragen stellen, en deden dat ook op grote schaal. Wat was de rode draad

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Didactische werkvorm: de vraag is belangrijker dan het antwoord

Laat lerenden vragen formuleren over de leerinhoud. Daar leren ze meer van dan van het beantwoorden van vragen. Dat stellen initiatiefnemers van het Right Question Institute. Het is daarbij volgens mij de vraag of beschikbare leertechnologieën deze manier van leren op een goede manier faciliteren. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder