Gastcollege met geleerde lessen ten aanzien van de implementatie van e-learning

Gisteravond heb ik weer een gastcollege verzorgd over de implementatie van e-learning (organisatie FCe). Een model voor de implementatie van e-learning, een casus en veel ervaringen vormden de ruggengraat van deze avond. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

25e editie van de SURF Onderwijsdagen: Samen het onderwijs toekomstbestendig maken

De 25e editie van de SURF Onderwijsdagen staat in het teken van het onderwijs van de toekomst. Op 14 en 15 november 2023 komen diverse betrokken van mbo-instellingen, hogescholen en universiteiten samen in Den Bosch kennis en ervaringen te delen met betrekking tot projecten en innovaties waarvan digitalisering de drijvende

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Vervangt AI docenten bij leren van volwassenen?

Verleden week gaf Donald Clark tijdens de Next Learning aan dat docenten op termijn weleens overbodig kunnen worden bij het leren van volwassenen. Artificiële intelligentie wordt immers steeds krachtiger en kan werkzaamheden zoals het geven van instructie, het geven van feedback en het beoordelen van het geleerde overnemen van mensen.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Vijftiende bloemlezing over ChatGPT

Het is weer tijd voor een volgende bloemlezing over ChatGPT, de belangrijkste trend op het gebied van ’technology enhanced learning’ van dit moment (met hype-achtige trekken). Dit keer vind je in deze bijdrage negen samenvattingen en maar liefst zesendertig links naar Nederlandstalige bronnen of bronnen waar ik niet aan toe

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Simulive leren als invulling van synchroon online leren

Als reactie op de Corona-pandemie bedacht docente Megan Costello een nieuwe benadering van synchroon online leren, genaamd “simulive leren” (gesimuleerd live leren). Costello’s aanpak bestond uit het vooraf opnemen van presentaties om deze vervolgens samen met haar studenten te bekijken tijdens de geplande lestijd, terwijl ze ook met hen communiceerden

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Blijf ontwikkelingen op het gebied van de Metaverse en Web3 in de gaten houden

Als het gaat om trends en ontwikkelingen lijkt alle aandacht momenteel uit te gaan naar toepassingen van generatieve AI, zoals ChatGPT en DALL-E. Volgens Bernard Marr moeten we echter ontwikkelingen op het gebied van de Metaverse en Web3 ook in de gaten houden. Onder meer hun relevantie voor leren, opleiden

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder