Formeel-informeel leren voorbehouden aan de organisatie van het leren

Er wordt veel geschreven over het onderscheid tussen formeel en informeel leren. Hoewel we vaak benadrukken dat de werkelijkheid complexer is dan deze dichotomie doet vermoeden, blijven we toch formeel leren tegenover informeel leren plaatsen. Volgens hoogleraar Peter Sloep doen we er goed aan om dit onderscheid uitsluitend te reserveren

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Open educational resources in Nederland staan nog in de kinderschoenen

Ondanks dat we al een jaar of tien binnen het onderwijs in Nederland praten en nadenken over open educational resources (OER), staat de ontwikkeling van beleid en het gebruik van OER nog in de kinderschoenen. Die conclusie baseer ik op het deze week verschenen onderzoeksrapport OER Hollands landschap. This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OpenU Kennisnet masterclass Hoe ziet de elektronische leeromgeving van de toekomst eruit?

Vanaf woensdag 31 oktober aanstaande verzorg ik een OpenU Kennisnet masterclass over de toekomst van de elektronische leeromgeving. Hoe kun je bijvoorbeeld een elektronische leeromgeving op een activerende manier inzetten binnen het onderwijs? De live sessie is op vrijdagmiddag 2 november. Deelname is gratis, inschrijven verplicht. This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder