Hoe onderwijs als gevolg van technologie gaat veranderen #oeb12

Technologie wordt steeds krachtiger, en zal op termijn veel impact hebben op ons onderwijs. Het onderwijs verandert op dit moment echter minder snel en drastisch dan veel sprekers doen vermoeden. Andere branches innoveren, verwacht ik, sneller en ontwrichtender dankzij technologie. We leren ook onvoldoende van mislukkingen. Dat komt mogelijk omdat

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De noodzaak van veranderen en stilstaan #oeb12

Onderwijsveranderingen zijn net als een lawine. In eerste instantie vinden gebeurtenissen plaats, terwijl je daar nog geen notie van hebt. Aldus één van de observaties tijdens de opening van de Online Educa Berlijn. Diverse ontwikkelingen maken veranderingen noodzakelijk en onvermijdelijk. Tegelijkertijd moeten we durven af en toe stil te staan.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Nederland verschuift van subtop naar middenmoot als het gaat om e-learning #speexxexchange #oeb12

Bedrijven die het meeste baat hebben bij e-learning, investeren daar ook veel in. Onder meer in informeel leren. Er worden ook steeds betere resultaten bereikt met e-learning. Nederland loopt inmiddels echter achter op verschillende landen als het gaat om de toepassing van online en blended learning. Een zorgelijke ontwikkeling, als

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Elementen voor een nieuwe didactiek

Nieuwe eisen van de kennissamenleving, veranderende verwachtingen van lerenden en technologische ontwikkelingen beïnvloeden de wijze waarop het onderwijs wordt verzorgd. Daarbij kun je volgens de auteur van A New Pedagogy is Emerging…And Online Learning is a Key Contributing Factor zeven kernelementen van een nieuwe didactiek onderscheiden. This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder