Storification: wat e-learning kan leren van storytelling?

Digital storytelling heeft een aantal kenmerken die effectiviteit ervan beïnvloeden. Bij het ontwikkelen van e-learning kunnen we daarvan leren, zelfs als we digital storytelling zelf niet direct toepassen. Wat dat betreft is er een parallel te trekken met gamification, en introduceer ik met genoegen de term ‘storification’. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Leertraject: Leren en Doceren in de 21e eeuw #celstec #ounl

Tijdens de Online Educa Berlijn heb ik een presentatie verzorgd over een relatief nieuwe service van de Open Universiteit: het leertraject. Met behulp van dit leertraject kunnen professionals op het gebied van onderwijs, opleiden en leren bij blijven op hun vakgebied. Een leertraject is geen cursus of opleiding. Maar wat

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OpenU Kennisnet masterclasses over ICT en didactiek integreren met TPACK over authentiek leren met behulp van ICT

Dit jaar organiseert de Open Universiteit samen met Kennisnet nog twee online masterclasses over ICT in het onderwijs. Van 5 december tot en met 12 december verzorgen Petra Fisser en Joke Voogt van de Universiteit van Twente een online masterclass over het integreren van ICT en didactiek via het TPACK-model.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder