Mobiel leren op de werkplek: hoe het ook anders kan

Bij mobiel leren gaan we dikwijls uit van traditionele didactische paradigma’s. Bij het gebruik van mobiele technologie voor werkplek leren kunnen echter ook verrijkte didactische benaderingen gekozen worden waarbij geen sprake is van ‘push-leren’ maar ‘pull-leren’, en van content-creatie en content-delen in plaats van content-consumptie. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Spinnen voor Serious Request #S4SR12

Vandaag doe ik in Alblasserdam mee aan Spinning® for Serious Request 2012: een spinningmarathon waarvan de opbrengsten naar Serious Request gaan. Het doel is het terugdringen van babysterfte. Ik zal van 10 tot 16 uur spinnen. Daarna volgt Hans Steeman (@hanzie54) mij op. Pierre Gorissen (@PeterMcAllister) is van plan van 10 tot

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De erkenning van het bestuderen van open educational resources

Eén van de meest pregnante vraagstukken op het gebied van open educational resources en zeker ook van massive open online courses is de erkenning van ‘open education’. Je kunt wel veel tijd bestuderen aan deze materialen, maar meestal wil je toch ook dat deze inspanningen gevalideerd worden. In dit verband

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder