10.000ste gebruiker OpenU

Onlangs mocht OpenU haar tienduizendste geregistreerde gebruiker begroeten. Het gaat daarbij om de heer Kees Tondeur, werkzaam als docent verpleegkunde van het Gezondheidszorgcollege van ROC Midden Nederland in Amersfoort. Ik mocht als projectleider van OpenU de heer Tondeur ter gelegenheid hiervan als cadeau het leertraject ‘Leren en Doceren in de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Netwerkleren voor docenten

Maarten de Laat heeft vandaag zijn oratie uitgesproken bij de aanvaarding van zijn hoogleraarschap aan de Open Universiteit (LOOK, Wetenschappelijk Centrum Leraren Onderzoek). Hij gaat praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek doen naar de kracht van netwerkleren voor de professionele ontwikkeling van docenten. Daarbij gaat het om het kennen, herkennen en erkennen van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Storification: wat e-learning kan leren van storytelling?

Digital storytelling heeft een aantal kenmerken die effectiviteit ervan beïnvloeden. Bij het ontwikkelen van e-learning kunnen we daarvan leren, zelfs als we digital storytelling zelf niet direct toepassen. Wat dat betreft is er een parallel te trekken met gamification, en introduceer ik met genoegen de term ‘storification’. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Leertraject: Leren en Doceren in de 21e eeuw #celstec #ounl

Tijdens de Online Educa Berlijn heb ik een presentatie verzorgd over een relatief nieuwe service van de Open Universiteit: het leertraject. Met behulp van dit leertraject kunnen professionals op het gebied van onderwijs, opleiden en leren bij blijven op hun vakgebied. Een leertraject is geen cursus of opleiding. Maar wat

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder