Geleerde les: Wordle heeft moeite met Chinees, Russisch, Grieks, Arabisch en Grieks. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOntwikkelingen op het gebied van technology enhanced learning en e-learning
Geleerde les: Wordle heeft moeite met Chinees, Russisch, Grieks, Arabisch en Grieks. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderDankzij sensortechnologie slaan we een nieuw pad in op het gebied van human computer interaction en wellicht ook e-learning. Wat staat ons te wachten? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderHet is alweer meer dan een week geleden dat Pierre Gorissen, Hans Steeman, ik en zo’n 247 anderen mee hebben gedaan aan Serious Spinning.Deze spinningmarathon heeft uiteindelijk 27.120,99 euro opgeleverd voor Serious Request. Op YouTube vind je deze sfeerimpressie. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderHoe kunnen we de expertise van medewerkers beter benutten? Speelt competitie hierbij een rol? Of moeten we kennis delen over een andere boeg gooien? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderVormen massive open online courses de externe prikkel (het ‘foreign element‘) die de status quo in het hoger onderwijs zal verstoren? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderHet is de tijd van de jaaroverzichten. Geïnspireerd door Jane Hart heb ik daarom ook maar eens een jaaroverzicht van mijn weblog gemaakt. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderNu het concept van de flipped classroom aan populariteit wint, worden ook de kritische geluiden luider. Een goed doordacht didactisch concept kan veel kritiekpunten echter weerleggen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderEr is inmiddels het nodige onderzoek gedaan naar het fenomeen van de ‘digital native‘. Op basis hiervan kun je concluderen dat de belangrijkste beweringen ten aanzien van dit fenomeen niet hard kunnen worden gemaakt. Toch blijven veel publicisten hier aan vast houden. This content is published under the Attribution 3.0
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderIk wens jullie hele prettige feestdagen toe. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderBij mobiel leren gaan we dikwijls uit van traditionele didactische paradigma’s. Bij het gebruik van mobiele technologie voor werkplek leren kunnen echter ook verrijkte didactische benaderingen gekozen worden waarbij geen sprake is van ‘push-leren’ maar ‘pull-leren’, en van content-creatie en content-delen in plaats van content-consumptie. This content is published under
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verder