Defensieve strategie Europese universiteiten ten aanzien van MOOC’s #SA_MOOC

Michael Gaebel van de European University Association (EUA) heeft ruim een maand geleden een paper geschreven over massive open online courses (MOOC). Hij stelt hierin een aantal kritische vragen ten aanzien van deze ontwikkeling. Helaas leidt dit vooralsnog niet tot een proactieve strategie, maar tot een afwachtende houding die innovatie

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OpenU masterclass “Hoe maak je een eenvoudige serious game?” over twee dagen van start

Woensdag 27 februari aanstaande start de OpenU masterclass “Hoe maak je een eenvoudige serious game?”. Deze OpenU masterclass bestaat uit diverse leeractiviteiten, onder andere uit een livesessie op vrijdagmiddag 1 maart. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Docenten en ICT kunnen lerenden controle geven over hun eigen leren

Lerenden zouden in toenemende mate controle en verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun eigen leren (do it yourselves learning). Dat is vooral belangrijk in een tijd waarin mensen permanent moeten werken aan hun eigen ontwikkeling. Het bestaande onderwijs is helaas zo gereguleerd dat lerenden allesbehalve worden gestimuleerd om verantwoordelijkheid te nemen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder