De menselijke factor bij de acceptatie van OER. Wat bepaalt de bereidheid om te delen?

Wat bepaalt de bereidheid van docenten om open educational resources (OER) te delen? Of meer defensief geformuleerd: wat houdt docenten tegen om OER daadwerkelijk in hun onderwijs toe te laten? Deze vraag benaderen we vanuit het perspectief van veranderingen. Op basis van bronnen signaleren Wilfred Rubens en Wim Didderen van de Open

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Reflectie op E-merge projecten en ideeën voor docentprofessionalisering

Het E-merge Consortium voert al meer dan tien jaar projecten op het gebied van ICT en onderwijs uit. Welke projecten worden momenteel uitgevoerd? Wat valt mij daarbij op? En welke ideeën zijn voortgekomen uit een brainstorm over professionalisering van docenten op dit terrein? Wist je bijvoorbeeld dat instellingen voor hoger

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Trendrapport Open Educational Resources 2013

Vandaag is het Trendrapport Open Educational Resources 2013 verschenen. Dit rapport biedt wat mij betreft een mooi totaaloverzicht op ‘OER’. Ik heb hier, samen met collega Wim Didderen, ook een artikel voor geschreven. Er is een Nederlandstalige en Engelstalige versie beschikbaar van dit rapport. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder