Peter Heerschop: waardoor de Wet van de Wederkerigheid in het onderwijs wordt bedreigd #eduacademy

Met humor en veel voorbeelden bracht Peter Heerschop tijdens het seminar van EduAcademy in op het belang van bezieling en wederkerigheid binnen het onderwijs. Ik doe vooral de vorm tekort in deze zakelijk geschreven blogpost. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Zijn games wel leerzaam?

Ruth Clark stelt enkele kritische vragen bij de effectiviteit van games voor leren. Helaas trapt zij daarbij in de val van ‘educatief vergelijkend waren onderzoek’. Haar pleidooi naar meer onderzoek naar ontwerpprincipes voor educatieve games onderstreep ik wel van harte. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Defensieve strategie Europese universiteiten ten aanzien van MOOC’s #SA_MOOC

Michael Gaebel van de European University Association (EUA) heeft ruim een maand geleden een paper geschreven over massive open online courses (MOOC). Hij stelt hierin een aantal kritische vragen ten aanzien van deze ontwikkeling. Helaas leidt dit vooralsnog niet tot een proactieve strategie, maar tot een afwachtende houding die innovatie

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OpenU masterclass “Hoe maak je een eenvoudige serious game?” over twee dagen van start

Woensdag 27 februari aanstaande start de OpenU masterclass “Hoe maak je een eenvoudige serious game?”. Deze OpenU masterclass bestaat uit diverse leeractiviteiten, onder andere uit een livesessie op vrijdagmiddag 1 maart. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder