Nederlands BTW-regime belemmert innovatie leren en ontwikkelen

Nu ik mijn boek ‘E-learning. Trends en ontwikkelingen’ aan het afronden ben, realiseer ik me weer eens dat het Nederlandse beleid op het gebied van de BTW belemmerend werkt voor vernieuwing van onderwijs, leren en opleiden. Twee voorbeelden. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De didactische basis van MOOC’s: het geheel is meer dan de som der delen

Volgens drie Australische onderzoekers hebben massive open online courses een gedegen didactische basis. Ik vraag me echter af of deze conclusie gerechtvaardigd is. De onderzoekers kijken wat mij betreft te gefragmenteerd naar de didactische componenten. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Voortdurend debat over kwaliteit en positie MOOC’s (bloemlezing 10)

Wat is er de afgelopen tijd geschreven over Massive Open Online Courses? Tijd voor alweer de tiende bloemlezing over MOOC’s, waarin ik elf publicaties samenvat. Daarbij maak ik ook gebruik van wat oudere bijdragen waar ik in het kader van mijn promotieonderzoek op ben gestuit. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder