Afstandsleren in het voortgezet onderwijs

In opdracht van Stichting Kennisnet heeft de Eindhoven School of Education (ESoE) van de Technische Universiteit Eindhoven een onderzoeksrapport geschreven over de overwegingen, besluiten en beslismomenten van het management van innovatieve scholen voor voortgezet onderwijs ten aanzien van de invoering en implementatie van ICT in het onderwijs in het algemeen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De risico’s van adaptieve technologie en ‘big data’

Er wordt dikwijls vanuit een optimistisch perspectief geschreven over de mogelijkheden die adaptieve technologieën in combinatie met het analyseren van grote hoeveelheden data bieden voor meer op maat gesneden onderwijs. Phil McRae heeft daarentegen een uitvoerig kritisch betoog geschreven over de relatie tussen ‘big data’, adaptieve leersystemen en gepersonaliseerd leren.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OpenU masterclass “Hoe ontwikkel je op een efficiënte manier effectief onderwijs?” #CELSTEC

Van 29 mei tot en met 4 juni aanstaande vindt de OpenU masterclass “Hoe ontwikkel je op een efficiënte manier effectief onderwijs?” plaats. Deze online masterclass wordt verzorgd door drs. Gerard van den Boom, universitair hoofddocent bij CELSTEC van de Open Universiteit. Deze masterclass gaat in op wat instructional design

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder