De Twentse aanpak van Focus op Vakmanschap #cvimc

Leren we het in Nederland nooit, als het gaat om onderwijsveranderingen? Hoe staat het met het lerend vermogen van onderwijsministerie en MBO-sector? Die vraag bekroop mij bij een verder goede sessie van gastcollege ROC van Twente over Focus op Vakmanschap. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Het belang van geluk en de invloed van verwachtingen van klanten op gedrag van medewerkers #cvimc

De managementconferentie van het Consortium voor Innovatie ging vandaag van start met een aantal keynotes. Over publieke verantwoording, het belang van een 'ja-cultuur', geluk en de waarde van HR voor externe klanten. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Nog één nachtje slapen: Managementconferentie CvI ‘IJzersterk!’ #cvimc

Morgenmiddag gaat de tweejaarlijkse managementconferentie van het Consortium voor Innovatie in de Gieterij te Hengelo van start. Ik ben er bij, en verheug me er erg op. Het thema ‘IJzersterk’ slaat wat mij betreft namelijk op sfeer, concept, organisatie en inhoud van de CvI-conferenties (als Vriend van het CvI ben

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Interactiemogelijkheden binnen MOOC’s belangrijk voor kwaliteit

Interactie en communicatie zijn van belang als het gaat om succesvol leren. Hoe vindt interactie binnen massive open online courses (MOOC) plaats? Deze vraag hebben Hanan Khalil en Martin Ebner onderzocht, en beschreven in het conferentiepaper “Interaction Possibilities in MOOCs – How Do They Actually Happen?”. Zij formuleren één belangrijk

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ongelijkheid bestrijden met ontwrichtende onderwijstrends?

Het Amerikaanse onderwijssysteem is niet effectief en draagt bij aan maatschappelijke ongelijkheid. Jongeren worden er onvoldoende voorbereid op functioneren binnen de post-industriële netwerksamenleving. Ben Hecht signaleert echter vijf disruptieve onderwijstrends die kunnen leiden tot verbetering. De toestand in ons land is minder alarmerend. Toch is het relevant om te kijken

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder