Modellen blended learning en ontwrichtende innovatie

Michael Horn ziet in een recent Californisch onderzoek over e-learning in het onderwijs een bevestiging van zijn opvattingen over disruptieve, ontwrichtende, innovatie. Ik vind echter dat hij hierbij te eenzijdig een verklaring zoekt vanuit de theorie van ‘disruptive innovation’. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe zorg je er voor dat lerenden bij de les blijven als je het concept van de flipped classroom toepast?

Docente Stacey Roshan past het concept van de flipped cassroom nu drie jaar toe. In With flipped learning, how to make sure students are doing the work beschrijft zij hoe zij ervoor zorgt dat lerenden ‘bij de les blijven’. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Worden MOOCs ‘gewoon’ onderwijs? (bloemlezing 12)

De afgelopen weken heeft de applicatie 'Pocket' zich weer gevuld met verschillende bijdragen over massive open online courses (MOOCs). In deze twaalfde bloemlezing sta ik onder meer stil bij aanbieders van MOOCs, die zich ontwikkelen tot 'gewone' aanbieders van onderwijs. Verder blijft het vraagstuk van de kwaliteit van deze cursussen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder