De impact van learning analytics op het ontwerp van leeromgevingen

Learning analytics leert ons meer over hoe wij leren. Dat betoogt R. F. Mackay. Op basis van een onderzoekspaper raadt hij daarom aan om bij het ontwerpen van online omgevingen nauwgezetter te kijken naar de verschillende leerbehoeften van lerenden. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe bevorder je dat lerenden zich voorbereiden bij de flipped classroom? #ele13

Hoe zorg je er voor dat lerenden bij de flipped classroom inderdaad voorafgaand aan bijeenkomsten aangeboden video's bekijken cq instructies bestuderen? Dat was één van de vragen tijdens mijn expertsessie over de flipped classroom. Welke maatregels adviseerden de aanwezigen? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Onderwijs moet gericht zijn op het ‘wel’, en niet op het ‘niet’ #ele13

Net als hockeycoach Marc Lammers in 2012, pleitte Claire Boonstra er tijdens het nationale e-learning event voor dat het onderwijs bevordert dat lerenden hun sterke kanten door ontwikkelen, en niet krampachtig focust op het verbeteren van datgene wat je niet kunt. Dat vraagt volgens haar om een ander onderwijssysteem. This

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Durf jij leren te faciliteren? #ele13

Het bestaande onderwijssysteem is veelal onvoldoende in staat lerenden daadwerkelijk te motiveren. In feite geldt dat ook voor bedrijfsopleidingen. Evenals het waarderen van verschillende vormen van leren, waarbij vooral gekeken wordt naar output. Daarom werd tijdens het nationale e-learning event de vraag gesteld: faciliteren van leren…Durf jij het aan? This

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder