Evaluatie OpenU

OpenU is een digitale leer- en werkomgeving waarmee de Open Universiteit vernieuwende ‘learning services‘ faciliteert waarmee professionals bij kunnen blijven op hun vakgebied. Onlangs hebben we een evaluatie uit laten voeren onder gebruikers van OpenU. Een aantal zaken valt me als projectleider hierin op. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Trends op het gebied van corporate learning

Sharon Boller van Bottom-Line Performance heeft een bondig whitepaper geschreven over trends op het gebied van e-learning binnen arbeidsorganisaties (corporate learning). Wat staat bedrijven en aanbieders van e-learning oplossingen volgens de auteur te wachten? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

500ste exemplaar van ‘E-learning. Trends en ontwikkelingen’ verkocht

Mijlpalen moet je vieren. Daarom wil ik jullie laten weten dat vandaag het 500ste exemplaar van mijn boek ‘E-learning. Trends en ontwikkelingen’ is verkocht: 284 papieren exemplaren en 217 e-pub’s. Het duurt overigens nog wel even voor we de investering terug hebben verdiend. Maar ruim drie weken na publicatie, ben

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat valt mij op in Vier in Balans 2013?

Verleden week is editie 2013 van Vier en Balans verschenen. In dit jaarlijks te verschijnen rapport beschrijft Kennisnet de stand van zaken met betrekking tot ICT in het primair onderwijs, voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs. In de meeste berichten hierover ligt de nadruk op het kwantitatieve gebruik van ICT. Zeker

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Gastcollege E-learning implementeren: geleerde lessen

Vanavond mocht ik weer een gastcollege verzorgen over ‘lessons learned‘ ten aanzien van de implementatie van e-learning. Mijn slides verschilden nauwelijks van mijn presentatie van afgelopen december. Ik ga echter ook steeds in op ervaringen van deelnemers zelf. Deze ervaringen positioneren we binnen het kader van de plateauplanning. This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Massive Open Online Course e-learning #elearnmooc

In het kader van het EADTU-initiatief “Opening up education” organiseren Celstec (van de Open Universiteit) en Kennisnet een Massive Open Online Course over e-learning. Ik fungeer als hoofddocent van deze cursus. Wij willen hierbij een didactisch concept ontwikkelen dat tegemoet komt aan de beperkingen van de bestaande MOOC-concepten. Inhoudelijk wordt

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder