Hoe zorg je er voor dat lerenden bij de les blijven als je het concept van de flipped classroom toepast?

Docente Stacey Roshan past het concept van de flipped cassroom nu drie jaar toe. In With flipped learning, how to make sure students are doing the work beschrijft zij hoe zij ervoor zorgt dat lerenden ‘bij de les blijven’. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Worden MOOCs ‘gewoon’ onderwijs? (bloemlezing 12)

De afgelopen weken heeft de applicatie 'Pocket' zich weer gevuld met verschillende bijdragen over massive open online courses (MOOCs). In deze twaalfde bloemlezing sta ik onder meer stil bij aanbieders van MOOCs, die zich ontwikkelen tot 'gewone' aanbieders van onderwijs. Verder blijft het vraagstuk van de kwaliteit van deze cursussen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Flipping the classroom in het hoger onderwijs

Het concept van de 'flipped classroom' wordt vooral toegepast in het voortgezet onderwijs. Als het al wordt toegepast. Sylvia Moes (@SylviaMoes) wees mij gisteren echter op een case studie over flipping the classroom bij de Vrije Universiteit van Amsterdam. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kom op voor leraren, kom op voor LOOK! #LOOK_OU

LOOK, het wetenschappelijk centrum voor lerarenonderzoek van de Open Universiteit, wordt met opheffing bedreigt, nu minister en staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap hebben aangekondigd de subsidie volledig te willen schrappen. Collega Maarten de Laat vroeg me onderstaande oproep tot actie te plaatsen. Ik doe dat graag. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder