Zullen we de volgende iPad-school naar Hannah Arendt vernoemen?

Ik word wel eens moe van de manier waarop het debat over ICT en onderwijsvernieuwing wordt gevoerd. Afgelopen weekend het pleidooi voor een Hannah Arendtschool tegenover de iPad-school, met daarop een verongelijkte reactie van Maurice de Hond. Zo komen we toch niet verder. Kijk meer naar overeenkomsten, dan verschillen. This

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waarom geen simulaties binnen lerarenopleidingen?

Binnen beroepsopleidingen wordt steeds vaker gebruik gemaakt van simulaties en serious games. De Medische Simulatie Spoedeisende Hulp heeft bijvoorbeeld editie 2013 van de Nederlandse E-learning Award gewonnen. Opvallend is dat simulaties binnen het onderwijs meer omstreden lijken te zijn. De vraag is ‘waarom?’ This content is published under the Attribution

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Evaluatie OpenU

OpenU is een digitale leer- en werkomgeving waarmee de Open Universiteit vernieuwende ‘learning services‘ faciliteert waarmee professionals bij kunnen blijven op hun vakgebied. Onlangs hebben we een evaluatie uit laten voeren onder gebruikers van OpenU. Een aantal zaken valt me als projectleider hierin op. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Trends op het gebied van corporate learning

Sharon Boller van Bottom-Line Performance heeft een bondig whitepaper geschreven over trends op het gebied van e-learning binnen arbeidsorganisaties (corporate learning). Wat staat bedrijven en aanbieders van e-learning oplossingen volgens de auteur te wachten? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

500ste exemplaar van ‘E-learning. Trends en ontwikkelingen’ verkocht

Mijlpalen moet je vieren. Daarom wil ik jullie laten weten dat vandaag het 500ste exemplaar van mijn boek ‘E-learning. Trends en ontwikkelingen’ is verkocht: 284 papieren exemplaren en 217 e-pub’s. Het duurt overigens nog wel even voor we de investering terug hebben verdiend. Maar ruim drie weken na publicatie, ben

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder