Docentprofessionalisering ICT en onderwijs via stealth professionalisering

Professionalisering van docenten op het gebied van ICT in het onderwijs is een cruciale succesfactor voor de adoptie van ICT in het onderwijs. In de praktijk krijgt deze docentprofessionalisering echter moeizaam vorm. Volgens mij kan ‘stealth professionalisering‘ helpen dit te verbeteren. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OpenU-Kennisnet masterclass trends technology enhanced learning #elearnmooc

Van 25 september tot 3 oktober aanstaande organiseren Celstec (Open Universiteit) en Kennisnet de online masterclass “Hoe kunnen we de belangrijkste trends op het gebied van technology enhanced learning duiden?” Ik mag deze gratis masterclass verzorgen. Tijdens deze masterclass wordt onder meer ingegaan op de betekenis van de belangrijkste ontwikkelingen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Massive Open Online Courses: vragen, twijfels en kansen (MOOC-bloemlezing 17)

Er is nog steeds van alles gaande op het terrein van Massive Open Online Courses. Nieuwe partnerschappen, veranderende perspectieven (wel of geen vervanging van het bestaande hoger onderwijs), bijgestelde didactische concepten en adaptieve technologie. En er wordt zowaar geld verdiend met MOOCs. Tegelijkertijd wordt er gehamerd op een mix van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder