Digitale didactiek en de elektronische leeromgeving

Wat zijn didactische mogelijkheden en beperkingen van elektronische leeromgevingen (ELO’s)? Welke ontwikkelingen zijn van invloed op de ELO van de toekomst? Over deze vragen ging een masterclass die ik vandaag voor een groep medewerkers van de Technische Universiteit Eindhoven mocht verzorgen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Zijn MOOCs geschikte manieren van leren voor bedrijven? #elearnmooc

Massive Open Online Courses bieden grote groepen lerenden de kans om gratis aan hun deskundigheid te werken. Dat alleen maakt deze cursussen nog niet tot passende leeractiviteiten voor bedrijven, meent Nabeel Jaitapker van Trainingindustry.com This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe kunnen we de belangrijkste trends op het gebied van technology enhanced learning duiden? #elearnmooc

Vanmiddag mocht ik een online live sessie verzorgen in het kader van de OpenU Kennisnet masterclass “Hoe kunnen we de belangrijkste trends op het gebied van technology enhanced learning duiden?” Tijdens deze sessie heb ik onder meer een raamwerk gepresenteerd waarmee je deze trends kunt duiden. This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Werkt de flipped classroom beter dan klassikaal onderwijs? #elearnmooc

Journalist Robinson Meyer besteedt aandacht aan een studie naar de effecten van het concept van de flipped classroom. De uitkomsten zijn veel belovend. We gaan echter kort door de bocht als we concluderen dat deze benadering beter werkt dan klassikaal onderwijs. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder