Geef lerenden de mogelijkheid om zelfgestuurd te leren

Ons onderwijssysteem werkt voor bepaalde lerenden als een verstikkend keurslijf. E-learning kan bijdragen om lerenden meer autonomie te geven in de manier waarop zij willen leren. Tegelijkertijd moeten we ons realiseren dat deze manier van leren niet voor alle lerenden geschikt is. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Derde editie Hot Heat series networked learning binnenkort van start

Vanaf 29 september a.s. gaat de derde editie van de Hot Seat series over networked learning binnenkort van start. Dit zijn online bijeenkomsten waar onderzoekers en praktijkmensen van gedachte wisselen over thema’s op het gebied van networked learning. Elk thema wordt door een expert geïnitieerd. In de periode september-maart komen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OpenU masterclass “Hoe ziet de toekomst van Learning Analytics er uit?“ #Celstec

Van 11 september tot en met 17 september 2013 organiseert CELSTEC van de Open Universiteit de online masterclass “Hoe ziet de toekomst van Learning Analytics er uit?“. Deze masterclass wordt verzorgd door Dr. Hendrik Drachsler, universitair docent bij de Open Universiteit Nederland. Learning Analytics is een hot topic in het

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Vergroten MOOCs de toegankelijkheid van het onderwijs wel? En leiden ze wel tot goedkoper onderwijs? (MOOC-bloemlezing 16)

Tijdens mijn vakantie is veel over Massive Open Online Courses geschreven. Ik wil in deze zestiende bloemlezing zeven bijdragen kort bespreken met betrekking tot doelgroep, de impact op leren binnen bedrijven, online participatie, ontwrichtende innovatie, toegankelijkheid en kosten. Ook blijken er instellingen te zijn die bewust er voor kiezen om

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder