OpenU-Kennisnet masterclass trends technology enhanced learning #elearnmooc

Van 25 september tot 3 oktober aanstaande organiseren Celstec (Open Universiteit) en Kennisnet de online masterclass “Hoe kunnen we de belangrijkste trends op het gebied van technology enhanced learning duiden?” Ik mag deze gratis masterclass verzorgen. Tijdens deze masterclass wordt onder meer ingegaan op de betekenis van de belangrijkste ontwikkelingen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Massive Open Online Courses: vragen, twijfels en kansen (MOOC-bloemlezing 17)

Er is nog steeds van alles gaande op het terrein van Massive Open Online Courses. Nieuwe partnerschappen, veranderende perspectieven (wel of geen vervanging van het bestaande hoger onderwijs), bijgestelde didactische concepten en adaptieve technologie. En er wordt zowaar geld verdiend met MOOCs. Tegelijkertijd wordt er gehamerd op een mix van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe wordt e-learning gebruikt door de deelnemers aan de MOOC over e-learning? #elearnmooc

Ik heb deelnemers aan de MOOC over e-learning onder meer gevraagd in welke mate zij leren via e-learning, en in welke mate e-learning wordt toegepast binnen de organisaties waar men werkzaam is. Hiervan heb ik een korte rapportage gemaakt met wat bij betreft verrassende uitkomsten. Daarom deel ik deze bevindingen ook

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat is het doel van een Massive Open Online Course? #elearnmooc

Vóórdat we cursussen grootschalig aan gaan bieden, moeten we goed stilstaan bij het doel van een MOOC. Het is namelijk de vraag of ‘algemeen vormende doelen’ wel behaald kunnen worden met op zeer grote schaal aangeboden cursussen. Dat stelt Tony Bates in een recente, leerzame, blogpost. This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder