Hoe kunnen we de belangrijkste trends op het gebied van technology enhanced learning duiden? #elearnmooc

Vanmiddag mocht ik een online live sessie verzorgen in het kader van de OpenU Kennisnet masterclass “Hoe kunnen we de belangrijkste trends op het gebied van technology enhanced learning duiden?” Tijdens deze sessie heb ik onder meer een raamwerk gepresenteerd waarmee je deze trends kunt duiden. This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Werkt de flipped classroom beter dan klassikaal onderwijs? #elearnmooc

Journalist Robinson Meyer besteedt aandacht aan een studie naar de effecten van het concept van de flipped classroom. De uitkomsten zijn veel belovend. We gaan echter kort door de bocht als we concluderen dat deze benadering beter werkt dan klassikaal onderwijs. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Docentprofessionalisering ICT en onderwijs via stealth professionalisering

Professionalisering van docenten op het gebied van ICT in het onderwijs is een cruciale succesfactor voor de adoptie van ICT in het onderwijs. In de praktijk krijgt deze docentprofessionalisering echter moeizaam vorm. Volgens mij kan ‘stealth professionalisering‘ helpen dit te verbeteren. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder