Vandaag is het exact tien jaar geleden dat ik ben begonnen met bloggen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOntwikkelingen op het gebied van technology enhanced learning en e-learning
Vandaag is het exact tien jaar geleden dat ik ben begonnen met bloggen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderBinnen een Zweedse universiteit is onderzoek gedaan naar de implementatie van een elektronische leeromgeving (ELO). Daarbij is onder meer gekeken naar de verwachtingen van docenten in 2006, en de uitkomsten van deze verwachtingen in 2011. De ervaring leert dat de ELO maar beperkt wordt gebruikt. De auteur verkent de vraag
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderVanmiddag zag ik dat inmiddels meer dan 1000 exemplaren van mijn boek ‘E-learning. Trends en ontwikkelingen’ zijn verkocht: Papier e-Pub Uitgeverij Innodoks 466 277 Centraal Boekhuis 271 59 De verhouding papier-e-Pub is dus 69% vs 31% Een mooi resultaat na nog geen vijf maanden. This content is published under
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderAls we het hebben over kansen en vakkuilen van ICT in het onderwijs dan doelen we vaak op het niveau van de micro- of meso-didactiek. William Bowen laat zien dat ook op het niveau van beleid sprake kan zijn van valkuilen en kansen. This content is published under the Attribution
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderHoe je weblogs als leeractiviteit kunt inzetten, toont onderstaande casus. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderVan 30 oktober tot en met 6 november aanstaande organiseren Celstec (Open Universiteit) en Kennisnet de online masterclass “Hoe beoordeel je multimediaal leermateriaal?“. Deze gratis online masterclass wordt verzorgd door prof. dr. Liesbeth Kester. In deze masterclass presenteert zij een Educatieve Kijkwijzer. Deze Kijkwijzer geeft aan hoe je de kwaliteit
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderBinnen de gezondheidszorg bestaan diverse samenwerkingsverbanden van instellingen die op het gebied van e-learning met elkaar samenwerken. Bijvoorbeeld als het gaat om het zonder beperkingen gebruik kunnen maken van elkaars e-learning modules. Eén zo’n samenwerkingsverband, de GGZ Ecademy, is gisteravond een nieuwe fase ingegaan. This content is published under the
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderKennisnet geeft sinds ongeveer een jaar 4W uit. Dit is een wetenschappelijk tijdschrift over de opbrengsten en werking van ICT in het onderwijs. Gisteren is de derde editie verschenen. Deze editie bevat belangrijke kennis over het belang van het leren schrijven (en niet alleen typen), de rol van pioniers bij
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderVolgens wiskundedocent Robert Talbert hebben lerenden bij toepassing van het concept van de flipped classroom niet de meeste problemen met het begrijpen van de vakinhoud of met het didactisch concept, maar met tijd- en taakmanagement. Ik vraag me af of dat typisch iets is voor de flipped classroom. This content
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOp 7 november 2013 vindt om 20.00 uur de OpenU-Kennisnet lezing “Helpen virtuele tutors leerlingen met ‘leren’ leren?” plaats. Deze online lezing wordt gegeven door dr. Inge Molenaar. Dr. Molenaar is universitair docent onderwijskunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Deelname is gratis. Inschrijven verplicht. This content is published under the
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verder